La denúncia és l'acte administratiu pel qual es posa en coneixement de l'Administració un fet que pot constituir una infracció administrativa en matèria de consum i de disciplina de mercat. En aquest cas, l'òrgan competent podrà investigar els fets i actuar per a corregir la conducta infractora o negligent i obrir, quan sigui procedent, un expedient sancionador.Aquest procediment té per objectiu defensar els interessos generals, no particulars, i corregir i prevenir conductes il·lícites.
La persona interessada o afectada pel tràmit que estigui domiciliada a Vilafranca o hagi adquirit un producte o servei en aquest municipi.Una persona representant degudament autoritzada.
Tot l'any
Registre electrònicPresencial (cal demanar cita prèvia a través d'aquest enllaç)
Servei de Consum
1 mes
Recurs de reposició o contenciós administratiu
Llei 22/2010, del 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya
Gestió gratuïta
El Servei Municipal de Consum analitzarà els fets denunciats per tal de determinar si hi ha indicis de conducta infractora i la podrà traslladar a l'organisme corresponent per raons de competència material o territorial.Més informació a https://consum.vilafranca.cat/consumidorses