Segons la normativa reguladora, en cas de noves autoritzacions, la persona interessada, haurà d’acreditar que compleix els requisits per a exercir la venda no sedentària, mitjançant la presentació de la documentació requerida en aquest tràmit. Prèviament, la persona interessada s’haurà presentat al tràmit “Procediment d’adjudicació de les autoritzacions dels llocs de venda vacants als mercats de venda no sedentària”, presentant la corresponent declaració responsable.
Per altra banda, els ajuntaments han de comprovar anualment que els titulars de les autoritzacions compleixen les condicions establertes per exercir la venda no sedentària i es comprovarà anualment que els/les titulars compleixin amb els requisits establerts en l’Article 5 i s’entendrà extingida l’autorització de venda en cas de no haver presentat en termes justificatius la documentació requerida dins el termini establert, incomplir qualsevol de les obligacions establertes o no estar al corrent de pagament de la taxa per ocupació de la via pública.
La persona interessada o afectada pel tràmitUna persona representant degudament autoritzada
Tot l'any.
Per l'acreditació anual els terminis són:Tramitació telemàtica: del 27 de gener al 23 de febrer.
Estan obligats a fer el tràmit digitalment les persones jurídiques.
Tramitació presencial al mercat: dissabte 8 i 15 de febrer.
A l'oficina (OAE) habilitada a la planta baixa de l'Ajuntament (C. Cort, 14) de 08:30 h a 12:30 h.
Tramitació presencial a l'OAC: del 3 al 21 de febrer.
Registre electrònicPresencial
Servei de Comerç
Decret 162/2015, de 14 de juliol, de venda no sedentària en mercats de marxantsLlei 18/2017, de l'1 d'agost, de comerç, serveis i firesOrdenança municipal reguladora dels mercats de venda no sedentària de Vilafranca del Penedès
Ordenança fiscal nº15, article 4t, apartat 2 h) relatiu a ocupació de la via pública amb parades, barraques, casetes de venda, espetacles o atraccions, situats en terrenys d'ús públic amb taules i cadires.
Un cop disposeu que l'autorització per a la venda no sedentaria, cal adreçar-se a l'Organisme de Gestió Tributària https://orgt.diba.cat/ca/TramitsPagaments/DomiciliacioRebuts/domiciliar (apartat de “Tràmits i pagaments” – Domiciliació de rebuts, o bé als telèfons habilitats 934729210/934729215 en horari de 8:30 a 14:00 hores), per tal de realitzar la domiciliació dels rebuts.