Web Municipal-Seu electrònica
Identifica't

TRÀMITS I GESTIONS

Ajuntament de Vilafranca del Penedès

  • Menu
TRÀMITS I GESTIONS
✕
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

Acreditació de la documentació dels mercats de venda no sedentària

Descripció

Segons la normativa reguladora, en cas de noves autoritzacions, la persona interessada, haurà d’acreditar que compleix els requisits per a exercir la venda no sedentària, mitjançant la presentació de la documentació requerida en aquest tràmit.
Prèviament, la persona interessada s’haurà presentat al tràmit “Procediment d’adjudicació de les autoritzacions dels llocs de venda vacants als mercats de venda no sedentària”, presentant la corresponent declaració responsable.

Per altra banda, els ajuntaments han de comprovar anualment que els titulars de les autoritzacions compleixen les condicions establertes per exercir la venda no sedentària i es comprovarà anualment que els/les titulars compleixin amb els requisits establerts en l’Article 5 i s’entendrà extingida l’autorització de venda en cas de no haver presentat en termes justificatius la documentació requerida dins el termini establert, incomplir qualsevol de les obligacions establertes o no estar al corrent de pagament de la taxa per ocupació de la via pública.

Qui ho pot presentar

La persona interessada o afectada pel tràmit
Una persona representant degudament autoritzada

Terminis de presentació

Tot l'any.

Per l'acreditació anual els terminis són:
Tramitació telemàtica: del 27 de gener al 23 de febrer.

Estan obligats a fer el tràmit digitalment les persones jurídiques.

Tramitació presencial al mercat: dissabte 8 i 15 de febrer.

A l'oficina (OAE) habilitada a la planta baixa de l'Ajuntament (C. Cort, 14) de 08:30 h a 12:30 h.

Tramitació presencial a l'OAC: del 3 al 21 de febrer.

Presentació

Registre electrònic
Presencial

Òrgan gestor

Servei de Comerç

Efecte del silenci administratiu
No procedeix
Normativa bàsica

Decret 162/2015, de 14 de juliol, de venda no sedentària en mercats de marxants
Llei 18/2017, de l'1 d'agost, de comerç, serveis i fires
Ordenança municipal reguladora dels mercats de venda no sedentària de Vilafranca del Penedès

Pagament de taxes

Ordenança fiscal nº15, article 4t, apartat 2 h) relatiu a ocupació de la via pública amb parades, barraques, casetes de venda, espetacles o atraccions, situats en terrenys d'ús públic amb taules i cadires.

Informació addicional

Un cop disposeu que l'autorització per a la venda no sedentaria, cal adreçar-se a l'Organisme de Gestió Tributària https://orgt.diba.cat/ca/TramitsPagaments/DomiciliacioRebuts/domiciliar (apartat de “Tràmits i pagaments” – Domiciliació de rebuts, o bé als telèfons habilitats 934729210/934729215 en horari de 8:30 a 14:00 hores), per tal de realitzar la domiciliació dels rebuts.

Documentació relacionada
Acreditació de documentació MNS parades d'alimentació o animals vius

Acreditació de documentació mercats no sedentaris

Nivell d'identificació del sol·licitant
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar
Acreditació a aportar segons el cas:
Acreditació de la documentació
Acreditació de documentació MNS per parades d'alimentació o animals vius
Documentació requerida
Pòlissa de responsabilitat civil
Pòlissa de responsabilitat civil per danys a tercers, per una cobertura mínima de 300.000 €
Justificant de pagament de la pòlissa de responsabilitat civil
En cas d'establiments alimentaris, si l'autorització sanitària municipal no s'ha tramitat a Vilafranca:
Autorització sanitària municipal
En cas de tenir personal suplent, cal aportar, un dels següents documents:
Contracte laboral
TC2 i/o equivalent
En cas de nous suplents, a nivell identificatiu també cal aportar un dels següents documents:
DNI/NIE o Passaport
En cas d'oposar-se a la consulta de dades per part de l'administració, cal aportar:
Certificat d'estar donat d'alta al règim de la Seguretat Social
En cas de no autoritzar la consulta de dades tributàries, cal aportar::
Certificats d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i l'Agència Tributària
  • Tramitació Registre electrònic
    Seleccionar tipus d'identificació
    • Accés amb Autofirma
    • Accés mitjançant sistema VÀLid
  • Tramitació presencial
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

TRÀMITS I GESTIONS

© 2020 Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Tel 93 892 03 58 - C/ Cort 14 - 08720 Vilafranca del Penedès