S'entén per reclamació la sol·licitud que fa una persona consumidora o usuària quan, un cop que ha adquirit un producte o contractat un servei, considera que el producte és defectuós o que el servei s'ha prestat de manera incorrecta i demana la reparació d'un dany, el rescabalament de determinades quantitats o bé la rescissió d'un contracte o l'anul·lació d'un deute.
Abans de presentar la reclamació, la persona consumidora s’ha d’haver posat en contacte amb l’empresa reclamada per posar els fets en el seu coneixement i buscar una solució amistosa que posi fi al conflicte.
Quan la persona consumidora no rebi cap resposta per part de l'empresa reclamada o aquesta no sigui satisfactòria, podrà presentar una reclamació en matèria de consum a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, la qual durà a terme una mediació amb la finalitat de trobar una solució satisfactòria per a tothom.
La persona consumidora o usuària, que estigui domiciliada a Vilafranca o hagi adquirit un producte o servei en aquest municipi.Un/a representant degudament autoritzat/da.
Segons la normativa actual, són consumidores:
- Les persones físiques o jurídiques que actuen en el marc de les relacions de consum, en un àmbit aliè a una activitat empresarial o professional.
- Els socis i les sòcies cooperativistes, en les relacions de consum amb la cooperativa.
- Els treballadors i les treballadores autònoms/-es i les microempreses en les relacions entre els prestadors de serveis bàsics i de serveis de tracte continuat (subministraments o serveis amb pagaments periòdics).
Tot l'any
Registre electrònicPresencial
Servei de Salut Pública i Consum
1 mes
Llei 22/2010, del 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya Decret 98/2014, de 8 de juliol, sobre el procediment de mediació en les relacions de consum.
Gestió gratuïta
Més informació a https://consum.vilafranca.cat/consumidorses