Web Municipal-Seu electrònica
Identifica't

TRÀMITS I GESTIONS

Ajuntament de Vilafranca del Penedès

  • Menu
TRÀMITS I GESTIONS
✕
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

Inscripció al registre de sol·licitants d'habitatges amb protecció oficial

Descripció

Per accedir a un habitatge amb protecció oficial, cal estar inscrit en el Registre de Sol•licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya.
Una vegada inscrites, poden participar en els processos d'adjudicació aquelles persones sol•licitants que compleixin els requisits exigits i hi estiguin inscrits abans de l'inici del procediment d'adjudicació en qüestió.
La inscripció en el Registre caduca en el termini d’un any, llevat que sigui renovada abans del transcurs d’aquest termini. La manca de renovació implicarà la caducitat de la inscripció.

Qui ho pot presentar

S'hi pot inscriure qualsevol persona empadronada a Catalunya que compleixi els següents requisits:

Ser major d'edat o estar emancipat.
No disposar d'habitatge o tenir necessitat d'habitatge, d'acord amb el que preveu l'article 8 del Decret 106/2009 de 19 de maig.
Complir el límit d'ingressos màxims i mínims que estableix la normativa dels habitatges amb protecció oficial per a les persones adjudicatàries d'aquests habitatges; no trobar-se en les circumstàncies d'exclusió previstes a la normativa vigent ni incapacitat per obligar-se contractualment.
Aquests requisits s'han de mantenir al llarg de tot el període de vigència.

Terminis de presentació

Tot l'any

Presentació

Registre electrònic
Presencial

Òrgan gestor

Servei d'Habitatge 

Termini de resolució

Variable en funció de l’acreditació del compliment dels requisits per part de la persona sol·licitant

Efecte del silenci administratiu
No procedeix
Normativa bàsica

Decret 75/2014, de 27 de maig, del Pla per al dret a l’habitatge.

Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l’habitatge

Decret llei 5/2019, de 5 de març, de mesures urgents per millorar l'accés a l'habitatge.

Decret 106/2009 de 19 de maig, pel qual es regulen el Registre de Sol•licitants d'Habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya i els procediments d'adjudicació dels habitatges amb protecció oficial

Pagament de taxes

Gestió gratuïta

Informació addicional

Un cop tramitada la petició, la persona interessada rebrà per correu la resolució de la inscripció en el registre.
Les persones inscrites en el Registre tindran l'opció de participar en els procediments d'adjudicacions d'habitatges de protecció oficial (HPO) del municipi, sempre que compleixin els requisits específics de la convocatòria i hi estiguin inscrits abans de l'inici del procediment d'adjudicació en qüestió.
La persona sol·licitant queda obligada a notificar qualsevol canvi que es produeixi en relació a les dades facilitades en el moment de la seva inscripció.

Link al tràmit al web de la Generalitat de Catalunya:
http://habitatge.gencat.cat/

 

Documentació relacionada
Sol·licitud

Nivell d'identificació del sol·licitant
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar
Documentació requerida
Sol·licitud
Full de sol·licitud degudament complimentat i signat per totes les persones que integren la unitat de convivència que siguin majors d'edat
Declaració responsable
Declaració responsable del sol·licitant i dels membres de la unitat de convivència signada per totes les persones majors d’edat
Llibre de família
Llibre de família o document acreditatiu de la convivència o parella estable
En cas de
Sentència
Si s’està divorciat/da o separat/da, sentència de divorci i document de guarda i custòdia dels fills.
Històric d’empadronament
Si no s’està empadronat/da a Vilafranca, històric d’empadronament del seu municipi.
Informe de vida laboral
Certificat discapacitat
En cas de discapacitat, justificant, certificat o carnet que ho acrediti.
Títol de família monoparental o nombrosa.
Declaració de la renda
Declaració de la renda (l’última presentada d’acord amb el període de vigència de la campanya),
Certificat d’ingressos
Declaració
Declaració trimestral de l’IRPF si s’és autònom
  • Tramitació Registre electrònic
    Seleccionar tipus d'identificació
    • Accés amb Autofirma
    • Accés mitjançant sistema VÀLid
  • Tramitació presencial
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

TRÀMITS I GESTIONS

© 2020 Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Tel 93 892 03 58 - C/ Cort 14 - 08720 Vilafranca del Penedès