Web Municipal-Seu electrònica
Identifica't

TRÀMITS I GESTIONS

Ajuntament de Vilafranca del Penedès

  • Menu
TRÀMITS I GESTIONS
✕
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

Subvencions per al pagament del lloguer per a persones grans

Descripció

Són subvencions per al pagament del lloguer, en règim de concurrència pública competitiva, per facilitar el gaudi d'un habitatge o habitació en règim de lloguer o de cessió d'ús per a persones que a data de la públicació de la convocatòria tinguin 65 anys o més.

La subvenció s'atorga per a l'any de la convocatòria i no és renovable, és a dir, cal demanar de nou la subvenció cada any, cada cop que es torni a obrir convocatòria.
Els requisits de la convocatòria poden consultar-se en el web de la Generalitat de Catalunya.

Qui ho pot presentar

Qualsevol persona que sigui titular d'un contracte de lloguer que constitueixi el seu domicili habitual i permanent a Vilafranca del Penedès i compleixi els requisits, d'acord amb les Bases de la convocatòria.

Terminis de presentació
21/02/2025 09:00:00 - 21/03/2025 14:00:00
Presentació

Registre electrònic
Presencial (cal demanar cita prèvia a travès del següent enllaç)

Òrgan gestor

Oficina Local d’Habitatge
Agència de l’Habitatge de Catalunya

Termini de resolució

En 6 mesos, comptats a partir de l'endemà de la data de la publicació de la convocatòria.

Efecte del silenci administratiu
Desestimatori
Recursos

Recurs de reposició o contenciós administratiu

Normativa bàsica

RESOLUCIÓ TER/332/2025, de 15 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió, en règim de concurrència pública competitiva, de les subvencions per al pagament del lloguer o preu de cessió d'habitatge o habitació.
Correcció d'errades a la Resolució TER/332/2025, de 5 febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió, en règim de concurrència pública competitiva, de les subvencions per al pagament del lloguer o preu de cessió d'habitatge o habitació (DOGC núm. 9347, de 10.2.2025)
RESOLUCIÓ TER/474/2025, de 14 de febrer, per la qual s'obre la convocatòria per a la concessió, en règim de concurrència pública competitiva, de les subvencions per al pagament del lloguer o preu de cessió d'habitatge o habitació per a l'any 2025 per a persones que tinguin 65 anys o més o que tinguin de 36 a 64 anys (ref. BDS 815467). 
DECRET 75/2014, de 27 de maig, del Pla per al dret a l'habitatge.
Reial Decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regula el Bo Lloguer Jove i el Pla Estatal per a l'accés a l'habitatge 2022-2025.

Pagament de taxes

Gestió gratuïta

Informació addicional

Aquestes subvencions són incompatibles amb el cobrament d'altres ajuts que provinguin de qualsevol Administració pública o d'entitats públiques o privades per a les mateixes mensualitats del mateix any i que tinguin la mateixa finalitat.

El no compliment de qualsevol dels requisits de la convocatòria, és motiu de la denegació de l'ajut.

Documentació relacionada
Autorització de transferència (SEPA)

Sol·licitud

Documents a presentar
La documentació necessària per acreditar els requisits que es demanen a la convocatòria. Les persones sol·licitants que s'oposin a la consulta de dades, caldrà que aportin la documentació marcada amb un (*):
Sol·licitud.
DNI, NIE, TIE (*)
Document nacional d'identitat (DNI) vigent, estrangers no comunitaris NIE i targeta d'identitat d'estranger TIE (*)
Certificat de la UE (*)
Ciutadans de la Unió Europea: el certificat de registre de ciutadans de la Unió europea vigent (*)
Contracte de lloguer.
El contracte de lloguer o de cessió d'ús de l'habitatge o habitació a nom de la persona sol·licitant.
Rebuts de lloguer.
Tots els rebuts de lloguer o del preu de la cessió corresponents a l'any de la convocatòria pagats fins a la data de presentació de la sol·licitud.
Full transferència bancària.
Full de transferència bancària, o document equivalent, a nom de la persona sol·licitant amb les dades bancàries del compte on s'ha d'ingressar la subvenció.
Certificat de convivència.(*)
Certificat de convivència que acrediti el domicili de la persona sol·licitant i de les persones que formen la seva unitat de convivència amb data d'alta al Padró d'habitants (*).
Acreditació de discapacitat (*)
Acreditació del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, de qualsevol del membres de la unitat de convivència amb alguna discapacitat. (*)
Acreditació de la condició de víctima de violència de gènere.
Acreditació de la condició de víctima de violència de gènere, caldrà aportar mitjà de prova qualificat d'acord amb l'article 33 de la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
Acreditació condició de víctima de terrorisme.
Acreditació de condició de víctima de terrorisme o d'amenaçat mitjançant la resolució del Ministeri de l'Interior corresponent o la sentència judicial ferma.
Acreditació Pla protecció internacional.
Documentació acreditativa de reunir les condicions per poder ser subjecte del Pla de protecció internacional a Catalunya, segons l'Acord de Govern de 28 de gener de 2014.
Certificat de no tenir deute amb AEAT, TGSS i ATC.(*)
Certificat de no tenir deute amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) i l’Agència Tributària de Catalunya (ATC).(*)
Justificants dels ingressos de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres de la unitat de convivència en edat laboral. Segons el cas, cal acreditar-los de la manera següent:
Declaració de la renda IRPF (2023) (*)
Declaració de l'impost sobre la renda de persones físiques (IRPF) de l'any 2023, de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres que formen la unitat de convivència, i que estiguin en edat laboral. (*)
Certificat d'imputacions de l'AEAT o el certificat de pensions o ajuts exempts de tributació.(*)
Certificat d'imputacions de l'AEAT o el certificat de pensions o ajuts exempts de tributació, si hi ha membres de la unitat de convivència que no estan obligats a presentar l'IRPF. (*)
Sol·licitud fora de termini
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

TRÀMITS I GESTIONS

© 2020 Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Tel 93 892 03 58 - C/ Cort 14 - 08720 Vilafranca del Penedès