Web Municipal-Seu electrònica
Identifica't

TRÀMITS I GESTIONS

Ajuntament de Vilafranca del Penedès

  • Menu
TRÀMITS I GESTIONS
✕
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

Subvencions Bo de lloguer jove

Descripció

Són subvencions del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya a través de l'AHC, per al pagament del lloguer, en règim de concurrència pública no competitiva, per facilitar el gaudi d'un habitatge o habitació en règim de lloguer o de cessió d'ús a les persones joves amb mitjans econòmics escassos.

La subvenció s'atorga per un termini de dos anys. En cas de contractes vigents amb anterioritat a l'1 de gener de 2025, l'import de la subvenció serà la quantia corresponent a les mensualitats incloses entre l'1 de gener de 202 i el 31 de desembre 2026.

La quantia mensual de la subvenció és de 250€, amb el límit de l'import mensual de la renda o del preu de la cessió.

Qui ho pot presentar

Les persones persones físiques que en el moment de presentar la sol·licitud tinguin fins a 35 anys, l'edat de 35 anys inclosa, i que, a més de complir els requisits que estableix la base reguladora 4, hagin subscrit, o estiguin en condicions de subscriure, en qualitat de persona arrendatària o en qualitat de persona cessionària, un contracte d'arrendament o de cessió d'ús d'habitatge o habitació que constitueixi el seu domicili habitual i permanent en el territori de Catalunya.

Terminis de presentació
19/05/2025 09:00:00 - 23/05/2025 14:00:00
Presentació

Registre electrònic
Presencialment

Òrgan gestor

Oficina Local d’Habitatge
Agència de l’Habitatge de Catalunya

Termini de resolució

En 6 mesos, comptats a partir de la data de tancament de la convocatòria.

Efecte del silenci administratiu
Desestimatori
Recursos

Recurs de reposició o contenciós administratiu

Normativa bàsica

Resolució TER/1373/2025, d'11 d'abril, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de les subvencions del Bo Lloguer Jove.
Reial Decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regula el Bo Lloguer Jove i el Pla Estatal per a l'accés a l'habitatge 2022-2025.
Resolució TER/1729/2025, de 12 de maig, per la qual s'obre la convocatòria per a la concessió de les subvencions del Bo Lloguer Jove (ref. BDNS 831900).

Pagament de taxes

Gestió gratuïta

Informació addicional

Els requisits de la convocatòria poden consultar-se en el web de la Generalitat de Catalunya, el no compliment dels mateixos, és motiu de la denegació de l'ajut.

Aquestes subvencions són incompatibles amb el cobrament d'altres ajuts que provinguin de qualsevol Administració pública o d'entitats públiques o privades per a les mateixes mensualitats del mateix any i que tinguin la mateixa finalitat.

Documentació relacionada
Autorització de transferència (SEPA)

Declaració responsable d'ingressos

Sol·licitud

Documents a presentar
La documentació necessària per acreditar els requisits que es demanen a la convocatòria. Les persones sol·licitants que s'oposin a la consulta de dades, caldrà que aportin la documentació marcada amb un (*):
Sol·licitud
DNI, NIE o TIE (*)
Document nacional d'identitat (DNI) vigent, estrangers no comunitaris NIE o targeta d'identitat d'estranger TIE (*)
Certificat UE (*)
Ciutadans de la Unió Europea: el certificat de registre de ciutadans de la Unió europea vigent.
Certificat o volant de convivència(*)
Certificat o volant de convivència que acrediti el domicili de la persona sol·licitant i de les persones que formen la seva unitat de convivència.
Llibre de família, si s'escau
Informe vida laboral (*)
Informe de vida laboral emès per la Tresoreria de la Seguretat Social relatiu a la persona sol·licitant i a totes les persones en edat laboral que formen part de la unitat de convivència (*)
Contracte de lloguer
Contracte de lloguer o el contracte de cessió d'ús de l'habitatge o habitació a nom de la persona sol·licitant. El contracte de lloguer ha d'incloure el compliment de l'obligació de l'arrendatari del pagament de la fiança a l'arrendador, de conformitat amb la normativa vigent.
Rebuts de lloguer
Tots els rebuts de lloguer o del preus de la cessió corresponents a l'any de la convocatòria pagats fins a la data de presentació de la sol·licitud.
Full de transferència bancaria
Imprès normalitzat a nom de la persona sol·licitant amb les dades bancàries del compte o document equivalent signat i segellat , on s'ha d'ingressar la subvenció.
Certificat de no tenir deute amb AEAT,TGSS i ATC.(*)
Certificat de no tenir deutes amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) i l'Agència Tributària de Catalunya (ATC).(*)
En cas d'un únic titular del contracte, els justificants d'ingressos que ha d'aportar són:
Declaració renda IRPF (*)
Declaració de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) de l'any 2023, de la persona sol·licitant i de cadascun dels membre que formen la unitat de convivència, en edat laboral. (*)
Certificat d'imputacions (*)
Certificat d'imputacions de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) o el corresponent certificat de les pensions o ajuts exempts de tributació, si hi ha membres de la unitat de convivència que no estan obligats a presentar la declaració de l'IRPF (*).
Certificat d'ingressos (pensions o prestacions) de tots els membres de la unitat de convivència.(*)
Certificat d'ingressos (pensions o prestacions) de tots els membres de la unitat de covivència. (*)
En el supòsit que hi hagi més d'un titular del contracte de lloguer i tots presentin la sol·licitud d'ajut la declaració serà la individual.
Els sol·licitants que hagin començat a treballar l'any 2024, hauran d'aportar:
Informe vida laboral (*)
Certificat d'imputacions (*)
Certificat d'imputacions subministrat per l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) corresponent a l'exercici 2024 (*).
Declaració tributària IRPF (*)
Declaració tributària IRPF 2024 (*)
Certificat d'empresa.
Certificat de les empreses on s'hagi treballat.
En el supòsit que la persona sol·licitant hagi començat a treballar l'any 2025 haurà d'aportar:
Declaració responsable en la que constin els ingressos previstos.
Contracte de treball
Contracte de treball, signat amb una duració prevista de sis mesos a comptar des de la data de la sol·licitud.
Nòmines
Totes les nòmines rebudes fins a la presentació de la sol·licitud
Sol·licitud fora de termini
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

TRÀMITS I GESTIONS

© 2020 Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Tel 93 892 03 58 - C/ Cort 14 - 08720 Vilafranca del Penedès