Web Municipal-Seu electrònica
Identifica't

TRÀMITS I GESTIONS

Ajuntament de Vilafranca del Penedès

  • Menu
TRÀMITS I GESTIONS
✕
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

Subvencions per al pagament del lloguer per a persones joves

Descripció

Són subvencions del Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya a través de l'AHC, en règim de concurrència pública competitiva, per facilitar l'emancipació i el gaudi d'un habitatge o habitació en règim de lloguer o de cessió d'ús. 

Qui ho pot presentar

Les persones que siguin titulars d'un contracte de lloguer, habitació i/o cessió d’ús que constitueixi el seu domicili habitual i permanent al territori de Catalunya que en el moment de la publicació de la convocatòria tinguin fins a 35 anys inclosos i complexin els requisits.

Terminis de presentació
11/03/2024 09:00:00 - 12/04/2024 15:00:00
Presentació

Registre electrònic
Presencialment

Òrgan gestor

Oficina Local d’Habitatge
Agència de l’Habitatge de Catalunya

Termini de resolució

En 6 mesos, comptats a partir de la data de tancament de la convocatòria.

Efecte del silenci administratiu
Desestimatori
Recursos

Recurs de reposició o contenciós administratiu.

Normativa bàsica

RESOLUCIÓ TER/402/2024, de 14 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió, en règim de concurrència pública competitiva, de les subvencions per al pagament del lloguer o preu de cessió d'habitatge o habitació.
RESOLUCIÓ TER/504/2024, de 20 de febrer, per la qual s'obre la convocatòria per a la concessió, en règim de concurrència pública competitiva, de les subvencions per al pagament del lloguer o preu de cessió d'habitatge o habitació per a l'any 2024 per a persones que tinguin 65 anys o més o que tinguin 35 anys o menys. 
Reial decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regulen el bo lloguer jove i el Pla estatal per per a l'accés a l'habitatge 2022-2025.
Decret 75/2014, de 27 de maig, del Pla per al dret a l'habitatge.

Pagament de taxes

Gestió gratuïta.

Informació addicional

Aquestes subvencions són incompatibles amb el cobrament d'altres ajuts que provinguin de qualsevol Administració pública o d'entitats públiques o privades per a les mateixes mensualitats del mateix any i que tinguin la mateixa finalitat.

El no compliment de qualsevol dels requisits de la convocatòria, és motiu de la denegació de l'ajut.

Documentació relacionada
Autorització de transferència (SEPA)

Sol·licitud

Documents a presentar
La documentació necessària per acreditar els requisits que es demanen a la convocatòria. Les persones sol·licitants que s'oposin a la consulta de dades, caldrà que aportin la documentació marcada amb un (*):
Sol·licitud
DNI, NIE o TIE (*)
Document nacional d'identitat (DNI) vigent, estrangers no comunitaris NIE o targeta d'identitat d'estranger TIE (*)
Certificat UE (*)
Ciutadans de la Unió Europea: el certificat de registre de ciutadans de la Unió europea vigent(*).
Llibre de família.
Llibre de família, si s'escau
Contracte de lloguer
El contracte de lloguer o de cessió d'ús de l'habitatge o habitació a nom de la persona sol·licitant.
Acreditació de l'atribució del dret d'ús sobre l'habitatge.
Acreditació de l'atribució del dret d'ús sobre l'habitatge, en el cas que la persona sol·licitant sigui el cònjuge de la persona titular del contracte.
Rebuts de lloguer.
Tots els rebuts de lloguer o del preus de la cessió corresponents a l'any de la convocatòria pagats fins a la data de presentació de la sol·licitud.
Full de transferència bancària.
Full de transferència bancària, o document equivalent, a nom de la persona sol·licitant amb les dades bancàries del compte on s'ha d'ingressar la subvenció.
Certificat de convivència(*)
Certificat de convivència que acrediti el domicili de la persona sol·licitant i de les persones que formen la seva unitat de convivència amb data d'alta al Padró d'habitants (*).
Acreditació de discapacitat. (*)
Acreditació del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, de qualsevol del membres de la unitat de convivència amb alguna discapacitat. (*)
Acreditació de la condició de víctima de violència de gènere.
Acreditació de la condició de víctima de violència de gènere, caldrà aportar mitjà de prova qualificat d'acord amb l'article 33 de la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
Justificant conforme és fa càrrec del pagament.
Justificant conforme és fa càrrec del pagament, en el cas de dones víctimes de violencia de gènere.
Acreditació condició de víctima de terrorisme.
Acreditació de condició de víctima de terrorisme o d'amenaçat s'ha de fer amb l'aportació de resolució del Ministeri de l'Interior o sentència judicial ferma.
Acreditació Pla protecció internacional.
Documentació acreditativa de reunir les condicions per poder ser subjecte del Pla de protecció internacional a Catalunya, segons l'Acord de Govern de 28 de gener de 2014.
Certificat de no tenir deute amb AEAT,TGSS i ATC.(*)
Certificat de no tenir deutes amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) i l'Agència Tributària de Catalunya (ATC).(*)
Justificant dels ingressos de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres que formen la unitat de convivència, i que estiguin en edat laboral. Segons el cas, cal acreditar-los de la manera següent:
Declaració de la renda IRPF (2022) (*)
Declaració de l'impost sobre la renda de persones físiques (IRPF) de l'any 2022, de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres que formen la unitat de convivència, i que estiguin en edat laboral. (*)
Certificat d'imputacions de l'AEAT o el certificat de pensions o ajuts exempts de tributació.(*)
Certificat d'imputacions de l'AEAT o el certificat de pensions o ajuts exempts de tributació, si hi ha membres de la unitat de convivència que no estan obligats a presentar l'IRPF. (*)
Sol·licitud fora de termini
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

TRÀMITS I GESTIONS

© 2020 Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Tel 93 892 03 58 - C/ Cort 14 - 08720 Vilafranca del Penedès