Web Municipal-Seu electrònica
Identifica't

TRÀMITS I GESTIONS

Ajuntament de Vilafranca del Penedès

  • Menu
TRÀMITS I GESTIONS
✕
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

Preinscripció a les llars d'infants municipals

Finalitat

A través d'aquest tràmit, es pot realitzar la sol·licitud de plaça a les llars municipals d'infants per al curs 2022-2023.

Podeu sol·licitar plaça per infants nacuts entre l'1 de gener de 2020 i el 31 de desembre de 2021 a qualsevol de les quatre llars municipals d'infants. Cal assignar un 1 a la llar escollida en primera opció. És optatiu marcar la resta d'opcions assignant l'ordre de preferència de 2 a 4, però només es tindrà en compte oferir plaça a una llar, en cas de no haver-ne obtingut a la primera opció, si s'ha indicat al formulari.

Per a infats nascuts entre l'1 de gener i el 16 de maig de 2022 només es pot sol·licitar plaça a la llar d'infants El Parquet.

Les sol·licituds que no obtinguin plaça queden en llista d'espera. Aquesta llista és gestionada per l'Oficina Municipal d'Escolarització (OME) que la mantindrà activa durant tot el curs escolar.
La llista d’espera es genera a partir de les sol·licituds de preinscripció que no han obtingut plaça, respectant l’ordre de puntuació. Seguidament s’hi incorporen les sol·licituds d’inscripció rebudes fora de termini, ordenades per data i hora de tramitació.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Servei d'Educació publicarà les llistes d'admesos seguint el calendari que podeu consultar a través del següent enllaç: https://educacio.vilafranca.cat/llars/preinscripcio-i-matricula

Un cop publicades les llistes definitives, les famílies dels infants admesos heu de complimentar el tràmit de Matrícula a les llars municipals d'infants dins el període establert (del 16 al 22 de juny de 2022).

La no formalització del tràmit de matrícula comporta la pèrdua de la plaça adjudicada.

Qui ho pot presentar

Pare, mare, tutor/a d'infants nascuts entre l'1 de gener de 2020 i el 16 de maig de 2022, ambdós inclosos.

Terminis de presentació
09/05/2022 00:00:00 - 20/05/2022 23:59:00
Presentació

Registre electrònic
En cas de tenir dubtes en la realització d'aquest tràmit, a l'Oficina Municipal d'Escolarització (OME), us assessorem sobre com complimentar-ho.
Presencial (únicament per persones que només disposin de passaport)

Òrgan gestor

Servei d'Educació

Efecte del silenci administratiu
No procedeix
Normativa bàsica

Decret 11/2021, de 16 de febrer, de la programació de l'oferta educativa i del procediment d'admissió en els centres del Servei d'Educació de Catalunya.

La Resolució EDU/464/2022, de 24 de febrer, per la qual s'aproven les normes de preinscripció i matrícula d'alumnat als centres del Servei d'Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics per al curs 2022-2023.

El Procediment de preinscripció i matrícula d'alumnat a les llars municipals d'infants de Vilafranca del Penèdes aprovat per la Junta de Govern Local.

Criteris de prioritat i barems a aplicar.

Pagament de taxes

Gestió gratuïta

Informació addicional

Al formulari haureu de marcar els criteris de prioritat que compliu en el vostre cas. Aquests poden ser generals i/o complementaris i serveixen per assignar places quan la demanda és superior a l'oferta. Les sol·licituds s’ordenen, en primer lloc, d’acord amb la suma de la puntuació dels criteris generals. En cas d’igualtat de puntuació, es té en compte la suma corresponent als criteris complementaris. Si persisteix l’empat, es pren com a referència el número que s’ha assignat aleatòriament en el moment de fer la preinscripció (i que podreu consultar a la publicació de les llistes provisionals). El número a partir del qual s’estableix aquesta darrera ordenació es decideix mitjançant un sorteig públic.

Nivell d'identificació del sol·licitant
Alt:
Certificat digital reconegut i signatura electrònica
Alt:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar
Documentació necessària per acreditar els criteris que es demanen a la convocatòria. Les persones sol·licitants que s'oposin a la consulta de dades, caldrà que aportin la documentació marcada amb un (*):
Criteri de proximitat del domicili:
- Certificat o volant de convivència (*)
Criteri de proximitat al lloc de treball, cal aportar un dels següents documents:
- Certificat emès per l'empresa.
- Contracte laboral.
- En cas d'autònoms, declaració censal (model 036 o 037).
Criteri de discapacitat, cal aportar un dels següents documents:
- Acreditació de la discapacitat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies (*)
- Acreditació de pensió d'incapacitat permanent (*)
Criteri de renda anual:
- Acreditació de ser beneficiari/ària de la renda garantida de ciutadania (*)
Criteri de família nombrosa o monoparental:
- Títol de família nombrosa (*)
- Títol de família monoparental (*)
Criteri referent a que l'infant hagi nascut en un part múltiple:
- Llibre de família.
Criteri referent a que l'infant es trobi en situació d'acolliment familiar:
- Resolució d'acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Família.
Criteri de condició de víctima de violència de gènere o terrorisme:
- Certificat de víctima de terrorisme.
- Certificat de víctima de violència de gènere.
Criteri referent a que les persones que tenen la tutela són treballadors en actiu:
- Informe de vida laboral actual de les persones tutores (*)
Criteri d'excedència laboral:
- Acreditació de l'excedència on consti el dia de reincorporació al lloc de treball.
En cas de necessitats educatives especials (discapacitat, trastorns greus de la personalitat o de la conducta o malalties degeneratives greus):
- Informe acreditatiu, emès per una entitat oficial.
La solicitud esta fuera de plazo
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

TRÀMITS I GESTIONS

© 2020 Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Tel 93 892 03 58 - C/ Cort 14 - 08720 Vilafranca del Penedès