Web Municipal-Seu electrònica
Identifica't

TRÀMITS I GESTIONS

Ajuntament de Vilafranca del Penedès

  • Menu
TRÀMITS I GESTIONS
✕
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

Accés a la informació pública

Descripció

A través d'aquest tràmit podreu exercir el dret d'accés a la informació pública, en compliment d'allò que es disposa a la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Es considera informació pública, la informació elaborada per l’Administració i la que aquesta té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l’exercici de les seves funcions.
A través del Portal de Transparència, així com de la Seu Electrònica, podeu accedir a informació diversa relacionada amb l’activitat municipal. Quan la informació a la qual voleu accedir no estigui publicada, podeu sol·licitar-la a través d’aquest tràmit, sense necessitat de justificar l’interès personal ni motivar la sol·licitud, indicant el format electrònic que desitjeu us sigui entregat. Si exposeu els motius pels quals es sol·licita, aquests podran ser tinguts en compte a l’hora de resoldre la vostra sol·licitud.

Qui ho pot presentar

Totes les persones a partir dels 16 anys, a títol individual o en nom i representació de qualsevol persona jurídica legalment constituïda.

Terminis de presentació

Tot l'any

Presentació

Registre electrònic
Presencial  (podeu demanar cita prèvia)

Òrgan gestor

Serveis Jurídics

Termini de resolució

1 mes

Efecte del silenci administratiu
Estimatori

El silenci administratiu serà estimatori, tret que una norma amb rang de llei estableixi expressament un efecte desestimatori, o que la informació sol·licitada concorri algun dels límits al dret d’accés establerts a la Llei de Transparència o en altres lleis.

Recursos

Recurs potestatiu de reposició gratuït davant l’òrgan que ha dictat resolució i/o reclamació gratuïta davant la Comissió d’Accés a la Informació Pública (GAIP). www.gaip.cat

Normativa bàsica

Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d'accés a la informació pública.

Pagament de taxes

Gestió gratuïta si les dades existeixen en format electrònic o si són consultades en el lloc on es troben dipositades.
L'expedició de còpies i la transposició a formats diferents de l'original estan subjectes a contraposició econòmica, que en cap cas excedirà el cost de l'operació.

Informació addicional

La llei de transparència recull els límits al dret d'accés a la informació pública (art. 21 al 24) per temes de seguretat, confidencialitat, protecció de dades personals, etc.

Podeu consultar les condicions generals de reutilització a través d'aquest enllaç.

En compliment de l'article 75.10 del Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d'accés a la informació pública, si ho considereu oportú, podeu demanar un certificat de les condicions de reutilització que regien per a la informació sol·licitada i/o publicada en un moment determinat. Aquest certificat el podeu tramitar a través d'aquest enllaç.

Documentació relacionada
Sol·licitud (per tramitació presencial)

Nivell d'identificació del sol·licitant
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar
  • Tramitació Registre electrònic
    Seleccionar tipus d'identificació
    • Accés amb Autofirma
    • Accés mitjançant sistema VÀLid
  • Tramitació presencial
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

TRÀMITS I GESTIONS

© 2020 Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Tel 93 892 03 58 - C/ Cort 14 - 08720 Vilafranca del Penedès