Web Municipal-Seu electrònica
Identifica't

TRÀMITS I GESTIONS

Ajuntament de Vilafranca del Penedès

  • Menu
TRÀMITS I GESTIONS
✕
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

Presentació de queixes o consultes a la sindicatura municipal de greuges

Descripció

La Sindicatura Municipal de Greuges és una institució que té com a objectiu defensar els drets de la ciutadania davant l’actuació o la manca d’actuació de l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès i de qualsevol dels organismes que en depenen.
La Sindicatura no està subjecta a cap mandat imperatiu: no rep instruccions de cap autoritat i compleix les seves funcions amb total independència i objectivitat.

La Sindicatura Municipal de Greuges pot actuar sempre que algú se senti perjudicat per l’acció o la manca d’acció de qualsevol dels organismes municipals, hagi seguit la via administrativa i no n'hagi obtingut el resultat esperat. Pot intervenir davant de:
• Desacord amb les resolucions o actuacions de l’administració municipal
• Errors, arbitrarietats o retards injustificats
• Qualsevol queixa relacionada amb el tracte rebut als serveis municipals
• També pot actuar d’ofici quan les circumstàncies ho requereixin

La Sindicatura no fa funcions d’assessoria jurídica ni pot actuar en:
• Assumptes en què no estigui implicat, per acció o per omissió, l'Ajuntament de Vilafranca o els organismes que en depenen
• Casos que no s'hagin intentat resoldre per via administrativa
• Conflictes amb altres administracions
• Problemes veïnals o entre particulars
• Problemes laborals
• Conflictes de consum o entre propietaris i llogaters

Si el cas és competència de la Sindicatura, s'acceptarà i s'iniciaran les actuacions i les investigacions que es creguin oportunes per resoldre’l. Això sempre es farà amb reserva i discreció.

L'administració municipal, i en general tots els organismes i les empreses que depenen de l'Ajuntament, està obligada a auxiliar, amb caràcter preferent i urgent, el síndic o la síndica de greuges en les seves investigacions.

La Sindicatura dona respostes i explicacions sobre l'actuació de l'Ajuntament, les quals poden ser favorables al ciutadà o no.

Pot emetre recomanacions, suggeriments o propostes d’acord a l’administració, però en cap cas podrà anul·lar actes o resolucions administratives. La resposta de la Sindicatura no és vinculant per a cap de les dues parts.

Qui ho pot presentar

Qualsevol persona física o jurídica que tingui alguna queixa o se senti agreujada per alguna actuació o resolució municipal.
Un/a representant degudament autoritzat/da.

Terminis de presentació

Tot l'any

Presentació

Les queixes o consultes s’han de formular preferentment per escrit i es poden presentar a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) o bé per mitjà de la seu electrònica. També seran ateses les que es formulin per telèfon, per correu electrònic o de manera presencial, però en tots els casos caldrà formalitzar-ho posteriorment per mitjà d’una sol·licitud escrita.

Òrgan gestor

Sindicatura Municipal de Greuges

Termini de resolució

Les queixes s'intenten resoldre en el mínim de temps possible, tot i que el període de resolució es pot allargar en funció de la complexitat del cas i de la resposta obtinguda de l'Ajuntament.

Efecte del silenci administratiu
No procedeix
Recursos

Les decisions i les resolucions del Síndic de Greuges no poden ser objecte de recurs de cap mena.

Normativa bàsica

Títol IV del Reglament Orgànic Municipal 

Pagament de taxes

Gestió gratuïta

Informació addicional

Més informació a https://www.vilafranca.cat/html/ajuntament/sindicaturagreuges/index.html

Documentació relacionada
Sol·licitud (tramitació presencial)

Nivell d'identificació del sol·licitant
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar
En cas de
Justificant
Queixes, aportar la documentació justificativa
  • Tramitació Registre electrònic
    Seleccionar tipus d'identificació
    • Accés amb Autofirma
    • Accés mitjançant sistema VÀLid
  • Tramitació presencial
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

TRÀMITS I GESTIONS

© 2020 Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Tel 93 892 03 58 - C/ Cort 14 - 08720 Vilafranca del Penedès