Web Municipal-Seu electrònica
Identifica't

TRÀMITS I GESTIONS

Ajuntament de Vilafranca del Penedès

  • Menu
TRÀMITS I GESTIONS
✕
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

Cèdula d'habitabilitat de primera ocupació

Descripció

La cèdula d'habitabilitat és un document que expedeix l'Agència de l'Habitatge de la Generalitat de Catalunya i acredita que un habitatge compleix els requisits d'habitabilitat i solidesa fixats per reglament.
La cèdula d'habitabilitat és necessària per a transmetre un habitatge en venda, lloguer o cessió d'ús, en primera transmissió o en posteriors (llevat dels supòsits d’exoneració que preveu la normativa vigent). També serveix per donar-se d'alta dels serveis d'aigua, electricitat, gas, telecomunicacions i altres serveis.
La cèdula d'habitabilitat de primera ocupació per habitatges de nova construcció té una vigència de 25 anys. En els cas d'habitatges de gran rehabilitació ó rehabilitació la vigència és de 15 anys. Transcorregut aquest termini és obligat sol·licitar una de nova.
A la cèdula no figura el nom de la persona propietària. Es tracta d’un document que acredita les condicions objectives d’habitabilitat d’un habitatge, amb independència dels seus titulars o ocupants.

Qui ho pot presentar

La persona propietària, empresa promotora i/o venedora o persona que lloga l'habitatge
Una persona representant degudament autoritzada

Terminis de presentació

Tot l'any

Presentació

Registre electrònic

Òrgan gestor

Servei d'Habitatge
Agència de l'Habitatge de la Generalitat de Catalunya

Termini de resolució

30 dies hàbils a comptar des del pagament de la taxa

Efecte del silenci administratiu
Estimatori
Recursos

Contra la denegació de la cèdula d’habitabilitat es pot interposar recurs d’alçada davant la Direcció de l'Agència de l’Habitatge de Catalunya.

Normativa bàsica

Decret 141/2012, de 30 d'octubre, pel qual es regulen les condicions mínimes d'habitabilitat dels habitatges i la cèdula d'habitabilitat.
Resolució TES/741/2013, de 3 d'abril, per la qual s'aprova el model de la cèdula d'habitabilitat de conformitat amb el Decret 141/2012, de 30 d'octubre.
Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l'habitatge.
Llei 9/2011, del 29 de desembre, de promoció de l'activitat econòmica.

Pagament de taxes

La vigent establerta per l'Agència de l'Habitatge de la Generalitat

Informació addicional

Tot i que l'organisme responsable d'atorgar la cèdula és l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, la sol·licitud i documentació necessària es pot presentar a l'Oficina Local d'Habitatge, qui s'encarrega d'enviar al sol·licitant la carta de pagament de la taxa corresponent, i de trametre la documentació aportada a l'Agència per a la seva gestió, prèvia confirmació de la meritació de la taxa per part del sol·licitant.

D'acord amb la normativa, obligatòriament l'ha de sol·licitar el propietari o representant: promotor, venedor o persona que lloga l'habitatge.

Més informació a aquí

Documentació relacionada
Autorització per a la presentació de documents

Sol·licitud

Nivell d'identificació del sol·licitant
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar
Documentació requerida
Sol·licitud
Sol·licitud de la cèdula
Justificant de pagament de la taxa
Comunicació prèvia a l'ocupació de l'habitatge
Certificat final d'obres i habitabilitat (antiguitat inferior a 12 mesos)
Relació de les modificacions del projecte (C.T.E. Annex II 3.3a)
Relació dels controls d'obra i resultats (C.T.E. Annex II 3.3b)
En cas de
Autorització de presentació
D'actuar en representació legal de la persona sol·licitant aportar l'autorització de presentació de documents
  • Tramitació Registre electrònic
    Seleccionar tipus d'identificació
    • Accés amb Autofirma
    • Accés mitjançant sistema VÀLid
  • Tramitació presencial
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

TRÀMITS I GESTIONS

© 2020 Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Tel 93 892 03 58 - C/ Cort 14 - 08720 Vilafranca del Penedès