Web Municipal-Seu electrònica
Identifica't

TRÀMITS I GESTIONS

Ajuntament de Vilafranca del Penedès

  • Menu
TRÀMITS I GESTIONS
✕
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

Reclamació en matèria de consum

Descripció

S'entén per reclamació la sol·licitud que fa una persona consumidora o usuària quan, un cop que ha adquirit un producte o contractat un servei, considera que el producte és defectuós o que el servei s'ha prestat de manera incorrecta i demana la reparació d'un dany, el rescabalament de determinades quantitats o bé la rescissió d'un contracte o l'anul·lació d'un deute.

Abans de presentar la reclamació, la persona consumidora s’ha d’haver posat en contacte amb l’empresa reclamada per posar els fets en el seu coneixement i buscar una solució amistosa que posi fi al conflicte. 

Quan la persona consumidora no rebi cap resposta per part de l'empresa reclamada o aquesta no sigui satisfactòria, podrà presentar una reclamació en matèria de consum a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, la qual durà a terme una mediació amb la finalitat de trobar una solució satisfactòria per a tothom. 

Qui ho pot presentar

La persona consumidora o usuària, que estigui domiciliada a Vilafranca o hagi adquirit un producte o servei en aquest municipi.
Una persona representant degudament autoritzada.

Segons la normativa actual, són consumidores:

- Les persones físiques o jurídiques que actuen en el marc de les relacions de consum, en un àmbit aliè a una activitat empresarial o professional.

- Els socis i les sòcies cooperativistes, en les relacions de consum amb la cooperativa.

- Els treballadors i les treballadores autònoms/-es i les microempreses en les relacions entre els prestadors de serveis bàsics i de serveis de tracte continuat (subministraments o serveis amb pagaments periòdics).

Terminis de presentació

Tot l'any

Presentació

Registre electrònic
Presencial

Òrgan gestor

Servei de Consum

Termini de resolució

1 mes

Efecte del silenci administratiu
No procedeix
Normativa bàsica

Llei 22/2010, del 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya  
Decret 98/2014, de 8 de juliol, sobre el procediment de mediació en les relacions de consum.

Pagament de taxes

Gestió gratuïta

Informació addicional

Més informació a https://consum.vilafranca.cat/consumidorses

Documentació relacionada
Reclamació

Nivell d'identificació del sol·licitant
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar
Documentació requerida
Reclamació
Documentació justificant
Tot aquella documentació que acrediti la relació del consum i el motiu de la queixa: pressupost, contracte, factura, tiquet, rebut, albarà, certificat de garantia o altres justificants com publicitat, instruccions, etiquetes, etc.
  • Tramitació Registre electrònic
    Seleccionar tipus d'identificació
    • Accés amb Autofirma
    • Accés mitjançant sistema VÀLid
  • Tramitació presencial
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

TRÀMITS I GESTIONS

© 2020 Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Tel 93 892 03 58 - C/ Cort 14 - 08720 Vilafranca del Penedès