1/03/21 1:51:23
Web Municipal-Seu electrònica
Identifica't

TRÀMITS I GESTIONS

Ajuntament de Vilafranca del Penedès

  • Menu
TRÀMITS I GESTIONS
✕
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

FUE: Comunicació de canvi de titularitat

Finalitat

És el tràmit a través del qual la persona o empresa titular d'una activitat que disposa de llicència o comunicació prèvia vigent, posa en coneixement de l'Ajuntament que transmet el corresponent títol que l'habilitava per exercir l'activitat.

Pel canvi de titularitat d'activitats subjectes a la "de l'annex I de la Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica", aquest canvi de titularitat es resol mitjançant el tràmit específic de Declaració Responsable d'Obertura.

Una vegada presentada la comunicació de canvi de titularitat d'una activitat a l'Ajuntament, ja es pot exercir la mateixa sota la responsabilitat del nou titular, llevat que sigui necessari comptar amb altres autoritzacions, llicències o comprovacions per part d'altres administracions diferents a la municipal.

Requisits de presentació:

  • Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit en règim d'autoliquidació davant l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona .
  • El titular transmitent ha de disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia vigent.
  • Si el canvi de titularitat fa referència a una activitat que manipula, transforma, envasa, emmagatzema o serveix aliments per a la seva venda o entrega al consumidor final, amb o sense repartiment a domicili, caldrà complimentar la pertinent Declaració responsable en matèria de salut alimentària, per part del nou titular.
  • El nou titular ha d'acreditar i disposar en el moment de la inspecció municipal de la documentació tècnica i administrativa necessària conforme compleix amb la normativa.

Aquesta comunicació a l'Ajuntament serveix per acreditar la subrogació del nou titular en els drets i deures derivats de la llicència o comunicació prèvia.

Casos en els quals no es pot fer el canvi de titularitat d'activitats:

  • Quan l'activitat sigui objecte d'un procediment d'inspecció o comprovació i control, d'un expedient sancionador o de qualsevol altre procediment d'exigència de responsabilitats administratives, mentre no s'hagi complert la sanció imposada o no s'hagi resolt l'arxiu de l'expedient per manca de responsabilitats.
  • Quan l'activitat es trobi subjecte a un expedient de revocació o caducitat, fins que no hi hagi una resolució ferma.
  • Quan el nombre de les que es poden atorgar o presentar sigui limitat o que s'hagin concedit o rebut, comprovat i controlat tenint en compte les característiques particulars dels subjectes autoritzats inicialment.
Qui ho pot presentar

La persona física o jurídica que té la titularitat de l'activitat i la persona física o jurídica que vol continuar l'exercici de l'activitat en el mateix centre o establiment, o els seus representants legals.

Terminis de presentació

Tot l'any.

La comunicació ha de formalitzar-se en el termini màxim d'un mes des que s'ha produït efectivament la transmissió.

Presentació

Registre electrònic

Òrgan gestor

Servei de Governació

Termini de resolució

Les comunicacions de canvis de titularitat són eficaces des de la seva entrada al Registre General de l'Ajuntament.

Efecte del silenci administratiu
No procedeix
Normativa bàsica

Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa.
Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.
Decret 112/2010, de 31 d'agost, Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives.
Ordenança municipal 06 Reguladora dels establiments de concurrència pública
Ordenança municipal 01 Reguladora dels règims d'intervenció administrativa de les activitats i instal·lacions

Pagament de taxes

Ordenança fiscal 02, article 5è punt 4, relativa a la Taxa per la prestació de serveis d'intervenció administrativa de les activitats i instal·lacions.

Informació addicional

Una vegada presentada la comunicació de canvi de titularitat d'una activitat a l'Ajuntament, ja es pot exercir la mateixa sota la responsabilitat del nou titular, llevat que sigui necessari comptar amb altres autoritzacions, llicències o comprovacions per part d'altres administracions diferents a la municipal.

Una vegada produïda la transmissió, les responsabilitats i les obligacions de l'antic titular derivades de la llicència o de la comunicació prèvia són assumides pel nou titular. En defecte de comunicació, els subjectes que intervenen en la transmissió són responsables solidaris de la responsabilitat que es pugui derivar de l'activitat subjecte a llicència o comunicació prèvia.

El nou titular ha d'acreditar i disposar en el moment de la inspecció municipal de la documentació tècnica i administrativa necessària conforme compleix amb la normativa.

Més informació a https://promocioeconomica.vilafranca.cat/

Documentació relacionada
Sol·licitud
Nivell d'identificació del sol·licitant
Alt: Certificat digital reconegut i signatura electrònica
Alt:Amb sistema Vàlid
Documents a presentar
Documentació requerida
- Sol·licitud
- Comprovant del pagament de la taxa municipal aplicable en règim d’autoliquidació
En cas de
- Declaració en matèria de salut
  • Tramitació Registre electrònic
    Seleccionar tipus d'identificació
    • Accés empreses o entitats (certificat digital)
    • Accés persones físiques (sistema VÀLid)
  • Tramitació
    • Inici
    • Catàleg de tràmits
    • Demanar cita prèvia
    • Factures electròniques
    • Notificacions electròniques
    • Gestió tributària
  • La meva carpeta
    • Que és?
    • Dades personals
    • Dades d'empadronament
    • Els meus expedients
    • Registre d’entrada i sortida
    • Les meves notificacions
    • Portafirmes
    • Bústia de documents
  • Documents
    • Validació de documents

TRÀMITS I GESTIONS

© 2020 Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Tel 93 892 03 58 - C/ Cort 14 - 08720 Vilafranca del Penedès