Sol·licitar -previ pagament de les taxes pertinents- l’informe d'adequació de l'habitatge per al reagrupament familiar .
La persona interessada ha d'emplenar l’imprès de sol·licitud d'informe de disponibilitat i adequació d'habitatge i presentar-lo adjuntant la documentació que s'especifica en l'apartat "Documents adjunts", acompanyada de l'autoliquidació de les taxes municipal i de la Generalitat de Catalunya degudament pagades.
Qualsevol persona estrangera extracomunitària, major d’edat, que disposi d’una autorització de residència renovada o en procés de renovació, empadronada a Vilafranca del Penedès, i que estigui tramitant el reagrupament d'algun familiar.
Tot l'any
Registre electrònicPresencial
Servei d'Urbanisme
Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
30 dies hàbils des de la data en que la sol·licitud hagi tingut entrada en el registre de la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania
Si l'informe és desfavorable no es pot presentar cap recurs. Tanmateix, es podrà impugnar la resolució administrativa que resolgui l'arrelament social.
Decret 141/2012 pel qual es regulen les condicions mínimes d'habitabilitat dels habitatges i la cèdula d'habitabilitatReial decret 557/2011, de 20 d'abril, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social
L’establerta en l’Ordenança Fiscal municipal núm. 08 per expedició de documents administratius, i la vigent per al procediment ORDRE TSF/98/2017, de 24 de maig, per la qual es dona publicitat a la relació de taxes vigents durant l'exercici 2017 que gestionen el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya. (DOGC núm. 7379 publicat el 29/05/2017), establerta pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
Un/a tècnic/a es posarà en contacte amb l'interessat/ada per concertar la visita d'inspecció del seu habitatge.Posteriorment es redactarà l'informe tècnic i es traslladarà a la Generalitat de Catalunya, que és qui dicta la resolució. Una vegada feta, la resolució es notificarà a la persona sol·licitant. Si aquesta ha seleccionat la via electrònica com a canal de notificació, l'informe estarà disponible a l'espai Notificacions electròniques de tràmits Gencat durant 10 dies naturals.Les persones que hagin emplenat el camp de telèfon mòbil, rebran un sms indicant l'Oficina d'Afers Socials o l'Oficina Local d'Habitatge (OLH) on hauran de recollir-lo durant un termini concret.Les persones que no hagin indicat res el rebran per correu postal.
Després de 30 dies, podeu consultar l'estat de la tramitació trucant al 012
Més informació a: https://treballiaferssocials.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Informe-dadequacio-de-lhabitatge