Sol·licitar -previ pagament de les taxes pertinents- l’informe d'adequació de l'habitatge per a la renovació de les autoritzacions de residència per reagrupament familiar, en aquells casos en què el reagrupant ha canviat de domicili habitual.
Qualsevol persona estrangera extracomunitària, major d’edat, que disposi d’una autorització de residència renovada i que s’hagi produït un canvi d’habitatge respecte del que va acreditar en el moment del reagrupament.
Tot l'any
Registre electrònicPresencial
Servei d'Urbanisme
Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
30 dies hàbils des de la data en que la sol·licitud hagi tingut entrada en el registre de la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania.
Si l'informe és desfavorable no es pot presentar cap recurs. Tanmateix, es podrà impugnar la resolució administrativa que resolgui l'arrelament social.
Decret 141/2012 pel qual es regulen les condicions mínimes d'habitabilitat dels habitatges i la cèdula d'habitabilitat
Reial decret 557/2011, de 20 d'abril, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social
L’establerta en l’Ordenança Fiscal municipal número 8 per expedició de documents administratius, i la vigent per al procediment ORDRE TSF/98/2017, de 24 de maig, per la qual es dona publicitat a la relació de taxes vigents durant l'exercici 2017 que gestionen el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya. (DOGC núm. 7379 publicat el 29/05/2017), establerta pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
Un/a tècnic/a municipal es posarà en contacte amb l'interessat/ada per concertar la visita d'inspecció del seu habitatge.Posteriorment es redactarà l'informe tècnic i es traslladarà a la Generalitat de Catalunya, que és qui dicta la resolució. Una vegada feta, la resolució es notificarà a la persona sol·licitant. Si aquesta ha seleccionat la via electrònica com a canal de notificació, l'informe estarà disponible a l'espai Notificacions electròniques de tràmits Gencat durant 10 dies naturals.Les persones que hagin emplenat el camp de telèfon mòbil, rebran un sms indicant l'Oficina d'Afers Socials o l'Oficina Local d'Habitatge (OLH), on hauran de recollir-lo durant un termini concret.Les persones que no hagin indicat res el rebran per correu postal.
Més informació a https://treballiaferssocials.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Informe-dadequacio-de-lhabitatge-per-a-la-renovacio-de-familiars-reagrupats